Öland

Öland
Solnedgång

torsdag 15 mars 2018

Brr

Idag var jag inte uppe och lika pigg som igår men helt ok ändå. Kom ju både upp och iväg till jobbet. Tyckte det såg rätt fint ut när jag tittade ut så jag skippade de varmaste kläderna och gick ut. BIG MISTAKE! Det var ju kallt. Det hjälpte knappt att man rörde sig hela tiden. Man blev kall ända in i märgen. Nåväl jag kom fram utan frostskador iaf. (Fast det kändes så.)


Blev färdig men en hel del och kan nu säga att jag har gjort min del även om det inte blev helt klart. Men det som inte är klart är helt ok om det inte hinner klart. Hann även med en del annat. Kan bli intressant att se vad det hela slutar. Fast det vet vi först om några veckor. Så den som lever får se. Eller något i den stilen. Hann dock inte boka tåget till nästa vecka så det måste jag både komma ihåg samt få tid till i morgon.


Idag jag dessutom hyfsat klar så jag kunde smita hem redan runt halv fem. Inte var dag det heller. Kan upplysa om att det var inte speciellt varmt då heller. Men hade då iaf thermokjolen på. Den hade jag haft med mig i väskan på morgonen. Men den hjälper inte mot nerfrusna fingrar. Inte ens vantarna räckte till. Jag trodde vi gick mot varmare tider! I morgon kanske?


Var hemma före maken som omväxling. Dock var han inte hemma lång stund innan vi tog oss en kortare promenad som avslutades med ett varv i affären. Var sugen på något gott men inte glass av någon nerfrusen anledning. Maken fick bära och så gick vi. Väl hemma så  passade jag på att se till att de sista handdukarna blev utbytta mot rena. Förberett en hel del inför helgen. Återstår gör att slå ihop laptopen och packa ner den. Ska borsta tänderna också och sedan sova. Ska nog göra det med en gång. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar