Öland

Öland
Solnedgång

måndag 15 januari 2018

Började ju bra

Eller inte. Igår fick jag först blåskärm och sen dog batteriet. När jag väl hade fått till lite batteri så ville inte webbläsaren funka. Snacka om frustration. Och detta innan man ska lägga sig. Hade inte svalt förtret när jag vaknade i morse. Så när jag väl var klar och hade tagit mig till jobbet en dryg kvart tidigare än normalt var jag fortfarande småirriterad. Det var så att platschefen höll sig lugn. Kanske man skulle vara på fler dagar. Fick göra massor som jag i normala fall inte hinner göra.


Lunchen gick fortare än  nödvändigt och så även eftermiddagen. Skulle bara göra klart och lite annat smått och gott innan jag gick. Började med detta redan straxt före 16 och kom därmed iväg från jobbet efter 17. Fattar inte vart tiden tar vägen. Nåja i morgon kan jag förhoppningsvis signera 4 PPAP och känna mig en aning effektiv då också.


Blåser som attans ute men rätt ok att gå hem. När jag väl var utanför porten kommer jag ihåg att både bröd och smör var slut. Bara knata vidare till affären och handla. Blev visst lite annat också. Nåväl nu behöver jag inte gå dit i morgon. Om inte maken behöver något. Men vi skulle egentligen ha åkte till Växjö och handlat men maken blev ännu senare hem än jag. Antar att det blir i morgon nu. Eller?


Väl hemma och ätit så var det att sätta sig och träta med laptopen. Efter en hel hög med svavelosande ramsor och förbannelser så fungerar nu webbläsaren igen. Tur maken har en ängels tålamod för jag har det inte. Och denna gången fixade jag det själv fast med några goda råd. (Maken lever ännu fast han kom med glad och hurtiga råd.) Nu återstår sängen. Blev lite väl lite med sömn i natt och det känns. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar