Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 20 september 2017

Kort dag

Var lite seg i morse. Men kom upp och iväg till jobbet. Rätt skönt ute så jag tog en lite längre runda till jobbet. Typ 300m. Man ska ju inte överdriva hur som helst. Hade bara två möten inplanerade när jag kom till jobbet och lyckades hålla det så. Fast även om kalendern var tom så var det fullt upp. Kollegorna på kontoret är mycket duktigare på att ta sig hem i tid så idag tog jag rygg på dem och rymde i rätt tid. Höll dock att fastna på trappen med att börja läsa mejlen.


Lunchen blev sen idag men det blev å andra sidan blev det ett varv runt bygget också. Lika härligt väder då. Rätt skönt när jag gick hem också. Då jag var hemma 5 min före makens tåg skulle komma in blev jag en aning förvånad över att hitta honom hemma. Hmmm han tog ju min bil i morse. Han hade glömt att fylla på sitt pendlar kort och jag att han tog bilen. Undrar vem som är mest glömsk? Blev ett par frallor på bageriet på vägen hem också. Tog det sista brödet igår.


Efter att ha ätit skulle jag "bara" ta det lugnt en liten stund. Somnade visst och förlorade nästan en timme. Men hann ut och få ihop de sista stegen som saknades för dagens mål. Maken hängde mer på ca 2/3 av rundan. Blev ett varv i affären där för lite mjölk och vatten. Maken bar hem det och jag fortsatte en bit till. Väl hemma hade maken och tv-n äntligen kommit överens.


Ska bara fixa det som behövs för jobbet i morgon, borsta tänderna sen kan jag lägga mig. Blir till att stiga upp en aning tidigare än jag gjort innan i veckan men det löser sig om jag kommer i säng snart. Frågan är hur det ska gå att somna nu när jag redan har sovit en runda i em. Men det får lösa sig det med. Ska försöka mig på en kort dag i morgon också. 8 timmar räckte alldeles lagom. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar