Öland

Öland
Solnedgång

tisdag 19 september 2017

Dit och hit men inga steg

Hade sovmorgon idag. Kunde ligga ända till halv sju. Skulle bli upplockad utanför porten. Fast jag ringde och tyckte att andra sidan gatan var bättre. Dels fanns det parkering precis där och dels kunde jag stå under tak. Inget av det gör ont när man har en tid att passa. Jag hann tom promenera en kvart innan kollegorna kom.


Blev till att ha möte hos det andra benet idag. Och då med både dem och deltagare från huvudkontoret. Var klara till en sen lunch. Som vi inte åt med dem utan vi vände bilen hemåt och åt en än senare lunch. Parkerade utanför en leksaksaffär. Skojade och sa att jag var tvungen att handla present där innan vi lämnade. De erbjöd sig snällt att vänta medan jag gjorde detta. Kan meddela att jag var inte ens inne där. Så de slapp att vänta. Småregnade på hemvägen så jag småsov hela vägen tillbaka till kontoret.


Hann städa av en del mejl, lösa ett par uppgifter och bli sen idag också. Det slutade med att maken fick hämta mig. Vi behövde komma in till Växjö innan affärerna stängde. Då kan Ni fundera på hur länge jag jobbade idag. Men steg blev det inte där heller. In och handla det som vi behövde och som fanns. För det hade varit synd om allt vi ville ha skulle finnas hemma. Ska ta en omväg runt den affären i Kalmar på fredag och hoppas då att de har kvar.


Väl hemma blev det till att äta och vila. Varför är man alltid som tröttast de dagarna man har gjort minst? Nåja 1,5 timme kom jag ut iaf. Eller inte riktigt men nästan. Dock ingen jättepromenad. Men ut kom jag och blöt blev jag. Förutom på de delarna som regnkappan skyddade. Det regnade inte mycket men så där irriterande att man inte ville ha huvan för att man inte ser så bra då. Men tillräckligt för att då bli blöt. Nåväl, jag lär torka även denna gång. Nu återstår bara att säga god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar