Öland

Öland
Solnedgång

söndag 2 juli 2017

Söndagkväll

Och i morgon kan man åter påbörja nedräkningen till semestern. Idag vaknade jag tidigt men inte så tidigt att jag ville somna. Blev visst sittande med internet i några timmar. Så speciellt tidigt var jag inte uppe och igång men jag hann med de flesta tidningarna, bloggar, mejl osv. Maken hann dock sova någon timme längre och ändå dricka kaffe innan jag var uppe och klar.


Maken gick ut och började klippa gräset medan jag passade på att fixa mina blommor på insidan. De på utsidan har vår herre vattnat så bra i veckan så de behövde inte mer. Någon behövde dock bli av med lite vatten. När jag var klar inne så gick jag ut avlöste maken. Så vi har väl klippt halva gräsmattan var idag. Så pass bra väder att man fick ta sig en dusch när man var klar. Helt genomsvett. Ingen promenad idag alltså. Går dåligt nu med den saken.


Middagen blev rester från igår. Dock kom vi på att det var nog inte den nya kryddan som var väl stark utan den inköpta såsen. Tur jag knappt tog någon idag. Blev över så jag har 2 matlådor med till denna veckan. Resten av dagarna får jag leva på frysen. Eller inte. Jobbet bjuder på lunchen på torsdag. Vi åt för övrigt dagens middag ute! Och både jag och maken låg och gottade oss i solen i varsin vilstol. Iaf minst en vart eller så. Sen var det väl varmt.


Stannade till hemma hos föräldrarna på väg till jobblägenheten. Lämnade en hög med gröna eller örtteer till faderskapet. Och löfte till moderskapet om att återkomma med hur mina arbetsdagar ser ut de närmaste veckorna. Emma tänkte visst ta mormor med sig och komma och hälsa på. Vet inte om det är jag som lockar mest eller om det är att få åka tåg. Kan väl iofs kvitta roligt om de kommer. Smulan löper och vågade inte lämna matte ens för att följa med ut i trädgården. Hon fick dock följa med iaf. Åter igen är de mogna smultronen nu uppätna. De gjorde inte ont någonstans. Inte körsbären heller. Blev bara väl mätt.


Ett stopp i Lessebo för att inhandla lite att tugga på i bilen samt mer vatten. Går åt den del i värmen. Men det var inte speciellt varmt väl framme. Och då hittade jag ändå en parkering precis utanför porten. Nu är väskorna uppburna, uppackade och undanplockade. Tänderna borstade, kläder till morgondagen framlagda, osv. Allt som återstår är att stänga av fläkten, släcka lampan och sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar