Öland

Öland
Solnedgång

lördag 15 juli 2017

Så var ytterligare en lördag borta

Vaknade rätt sent men var uppe tidigt för att vara jag. Har hunnit med en hel del som jag inte trodde skulle ske idag och missat en del annat. Men tvätten är iaf klar. Kunde hänga den ute och få den torr. Har tom strukit makens skjortor. 7 stycken! Måtte jag inte köpa fler med linblandningar. För där kan man aldrig fuska och bara stryka fickor, krage och ärmar. Möjligen ficklock också. Själv hade jag en blus som behövdes strykas. Den var dock inte ett dugg bättre. Frågan är om jag verkligen tycker om den?


Klippte även en större del av gräsmattan innan jag med varm hand överlämnade gräsklipparen till maken. Men först kom bror min i sällskap av vår far. Tur man har lite infrusna kakor men snart behöver jag baka mer och lägga i frysen för nu är det inte mycket kvar. Rensat en hög med kantareller har jag också gjort. Men steker dem inte förrän till frukost i morgon. Så kan maken få lite omelett med svampstuvning eller iaf omelett med kantareller. För det sistnämnda är är både godare och enklare.


Har även tömt bilen på alla mina prylar eller iaf nästan. Mobilladdaren finns kvar. Den ska jag komma ihåg att ta med mig när jag byter. Dammsög den också. Inte jättenoga för jag tror att de städar ur den ordentligt ändå. Värst vad prylar man har. Hittade tex 2 parkeringsbrickor, 4 skrapor, 3 cd skivor, 2 paraplyer osv.


Jag har dock ännu inte gått någon promenad och nu blir det ingen. Lika trött ikväll som jag var igår. Då jag ska iväg på måndag tänkte jag försöka mig på en tidig kväll idag också så kanske jag inte är alltför trött på måndag morgon. Behöver packa ner lite till men det mesta är klart. Dock behöver jag få ner dator, resehandlingar, körkort, pass osv. Men det blir morgondagens problem. Hoppas på lika bra väder då. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar