Öland

Öland
Solnedgång

fredag 14 juli 2017

Så var det bara en vecka kvar

Sov mer i natt än jag gjort tidigare i veckan och har varit tröttare än vanligt. Kanske ska se till att jämna till det hela lite bättre nästa vecka? Som är sista veckan innan semestern. Ska förvisso jobba lite under den men bara med attesteringar osv. Kom upp och halvvägs när jag kom på att jag hade glömt jobbmobil och nycklar till jobbet. Bara att vända och hämta.


Dagen har varit en berg och dalbana med extremer åt alla håll. Kunde många gånger hålla mig för skratt. Å andra sidan var jag ruskigt effektiv den mesta tiden. Hann tom med lite lunch idag samt fixa till så att vi vecka 33 och 34 får in en ny medarbetare per vecka till avdelningen. Jodå nya chefen har varit med i bakgrunden. Nu hoppas vi att magkänslan har rätt också.


Städade även av lite åt vårt labb. Blev ändå hämtade en stund innan flexen började. Blev ett stopp så maken fick lite mat isig och ett hos bror min. Skulle hämta svamp. De har en ny liten valp på ca 12 veckor. Attans så mysig och väldans lugn. Fick dock inte ta den med hem. Tyckte jag var synd. Mammas hund som inte gillar andra hundar har väldigt roligt med denna. Får hoppas det håller i sig.


Det märktes att det är den 14 juli när man kom över till Öland. Tur man vet lite bakvägar som inte alla känner till så man kunde ta sig hem. Blev inget handlat idag. Får fixa i morgon om det behövs. Packat upp väskan som innehöll lite mer än vanligt. Kommer ju att behöva kläder under semestern så det fick följa med lite extra. Har även hunnit tvätta en av två maskiner. Bara en kvar att fixa i morgon. Då jag även behöver klippa gräs, städa ur bilen, få upp förtältet, stryka skjortor och en hel del annat. Dammsuga och damma vore inte så dumt det heller. Men först sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar