Öland

Öland
Solnedgång

onsdag 12 juli 2017

Halva veckan avklarad

Idag lyckades jag med att komma efter 8. Fast kollegan som är van vid att se mig runt halv 8 blev orolig och mejlade och frågade hur jag mådde. Sådana är vi på mitt kontor. Hade glömt att säga till att jag tänkte försöka komma lite senare nästan varje dag denna veckan. Dock inte morgon och det för att jag tänker gå hem före lunch. Jag lyckades dock inte smita före jag slutade men jag avverkade iaf 4 möten och en massa akuta saker. Samt bli utelåst från kontoret. Kollegan från grannkontoret lurade kollegan på mitt och sa att jag redan hade gått. Blev dock insläppt så jag kunde stänga ner, ta mina sker och gå hem. De ansåg ju att jag redan borde ha gjort det ju!


Inte lika fint väder idag som igår men det utlovade regnet har vi inte sett något av. Dock behagligare att promenera i. Passerade bärförsäljaren på vägen hem så det råkade följa med lite hallon och lite jordgubbar. Fast de varade inte så länge väl hemma. Maken som var hemma före mig idag hann nog smaka 3 hallon innan de var slut. Mycket konstig förpackning för det sa bara poff och så var de borta. Jordgubbarna varade hela kvällen men är nu också  slut.


Efter att ha ätit så somnade jag en kort stund innan det var dags att fixa till makens fika till jobbet. Enklast var att fixa muffins så det fick det bli. Två sorter och ganska små. De får äta flera i stället. Blev några över så Emma och mamma kan få smaka de också. De kommer i morgon och är anledningen att jag behöver sluta före lunch. Hur nu det ska gå till. Men det får lösa sig. Efter att fikat var fixat blev det en promenad. Inte så väldigt lång men iaf ca 45 min. Fast då har jag handlat så jag kan bjuda besöket på lunch också. Fick bli lite av Emmas favoriter..


Nu ska jag försöka komma till ro och sova. Hoppas dock på att slippa vakna 04 i morgon. För man blev rätt trött framåt lunch. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar