Öland

Öland
Solnedgång

söndag 16 juli 2017

En vecka kvar

Vaknade och kom upp i ok tid. Dock inte på så gott humör att jag jublade när jag upptäckte mögel på frukostbrödet. Kastade bara alltihop och gick ut. Höll mig ute i ett par timmar innan jag gick in och vattnade blommorna, packade, lagade middag osv. Men fart fick jag iaf! Även om jag föredrar att få det med frukost i magen. Orkade inte ta mig ner till Köpingsvik och köpa nytt bröd heller. Det är rätt gott om folk där så här års.



Nu ser det ut som om det kan bli fler än bara tre till sex gladioler. Kan nog få det dubbla om jag har tur. Och vem vet det kanske kommer ännu fler? Dock är nu anemonerna nästan helt överblommade. Bara några få knoppar kvar att slå ut. I ena hörnan då. I den andra har de inte börjat än. Sen kan jag heller inte förstå varför växten i den ena krukan är fin medan i den andra är den stendöd? De står med 1,5 m mellan sig under bar himmel.


Efter att ha ätit så blev det till att duscha och tvätta håret. Tänker inte stiga upp halv fyra i morgon och göra det. Håret tar för lång tid på sig att torka för att jag skulle vilja göra det i kväll. Sen blev det till att packa det sista och ge sig av. Gällde att vara smart och ta östra sidan. Funkade så där men mer om det en annan dag. Kunde hjälpa mamma på vägen och Smulan fick sig lite godis. Blev ett stopp för att handla lite att äta på tåg och flyg i morgon. För tidigt att göra det innan jag åker och försent när jag är framme.



Väl framme var det till att bära upp väskorna, springa ner och köra bilen till jobbet för att gå hem. Packade upp den ena väskan och packade klart den som skulle med. Tror jag har fått med allt. Nu återstår att borsta tänderna, släcka lampan och sova i kvadrat. Ringa maken och säga god natt också. Med tanke på att jag behöver upp om några timmar säger jag det här nu. (Tåget går si så där 04,31 imorgon bitti lite käckt. Urk.)God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar