Öland

Öland
Solnedgång

lördag 8 juli 2017

En lördag

Som inte kommer att fastna i minnet så länge. Vaknade av att väckarklockan lät. Kände först att nej jag orkar inte jobba idag. Lättnaden när jag kom på att det var lördag och jag inte behövde jobba - den gick inte av för hackor. Tanken därefter var, kunde inte maken stänga av sin väckarklocka för vi var ju lediga! Det var bara det att klockan inte var 06 utan 08. Och skulle vi hinna till frissan till 10 var det bara att masa sig upp. Suck.


Nåja vi vara klara och kom iväg redan 09 och jag blev avsläppt utanför frissan 45 minuter senare. Hann gå ett varv innan de öppnade. Maken for vidare och hämtade lite väggar till paviljongen vi köpte för ett par veckor sedan. Lagom tills det bar dags för frissan att lägga håret kom maken. Jag hann gå nästan ett varv till innan han ringde och undrade var jag var. (Det går snabbare att bli klippt kort med maskin.) Han lät mig dock gå lite till samt följde med innan vi var vid bilen och kunde åka hem.


Ett kort stopp vid affären för att fylla på det sista. Vädret har varit ömsom regn ömsom uppehåll. Dock med oregelbundna variationer så någon motion att tala om har det inte blivit. Jag bakade iaf en kaka innan middagen. Sen smet maken iväg på whiskyprovning. Jag tänkte ta min promenad då. Det tyckte dock inte vädret som passade på att både regna och åska under tiden. Satte mig och tittade på tv en stund. (Fråga bara inte vad jag tittade på för jag zappade mest runt.)


Önskar bättre väder i morgon tack. Behöver promenera det dubbla då. Kanske om det är torrt nog ta en runda till skogen och kolla om det blir blåbär i år. Blöt sand är dock något tungt att gå i och det finns en hel del rundan jag funderar på. Men först sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar