Öland

Öland
Solnedgång

fredag 26 maj 2017

Fina extra dagar

Jag har dessa dagar sovit mycket, vilat mer och ändå varit ut mer än jag brukar. Nytta har det dock inte blivit lika mycket av. Har iaf fått tvättkorgen tömd. Härligt att kunna få tvätten torr ute. Har släpat ner riset från de nerklippta buskarna. Tog för övrigt en hög av det maken sågade ner i gränsen mellan vårt och grannens. Det var dock sly så grannen har inget emot om vi råkar ta från hennes sida också. Snarare tvärtom. Vi är välkomna in i hagen och röja.


Maken har klippt gräset och jag har övervakat från vilstolen. Det gjordes igår. idag fick jag åka ner till Borgholm och handla lite för att huden inte ska flytta ifrån mig. Tog visst väl bra. Passade på att köpa lite med skyddsfaktor också. Igår var jag duktig och fick ihop alla stegen idag har jag nog bara kommit halvvägs. Skyller på att jag vila. Har dock varit så pass duktig att jag har lånat granne med hund och fått en promenad både igår och idag. Men de där rundorna på 1,2-2 mil har inte blivit av.


Behöver röja upp i jobbmejlen. Tänker göra det i morgon. Har gjort det lite var dag men behöver göra en rejäl rensning nu. Får dock bli i morgon eller söndag. Om jag nu inte sitter längre på måndag men det känner jag inte för. Lär inte behöva mer än ett par timmar. Är det dock lite varmare i morgon än idag så lär det bli lite ogräs rensat först. Gäller att göra saker när det är bäst temp. Vill dock undvika att vara ute när solen ligger på för bra. Vill inte göra tomaterna generade.


Nu är det dock dags att krypa ner i sängen om jag ska komma upp så jag hinner hjälpa maken med lite trädgårdsarbete. Eller iaf få en rejäl promenad den här helgen. Kan inte vara hur att som helst hur länge som helst. Och nu varken hostar jag eller har feber = inget att skylla på. (Tror maken har fått det av mig.) Behöver sova på funderingen över vad vi äter i morgon också. Lamm? God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar