Öland

Öland
Solnedgång

lördag 27 maj 2017

Fin varm dag

Vaknade av väckarklockan som jag stängde av och sov vidare. Lite väl länge tom. Klockan hade passerat 10 med marginal när jag väl var uppe. På förmiddagen blåste det rätt bra. Varm, soligt men blåsten var inte behaglig i alla lägen.  Men vi fick stolen lagad som maken lyckades dela på häromdagen.


Blev en snabb tur till Kalmar. Maken kom på att han behövde lite medikamenter och apoteket hade hunnit stänga innan han visste vad han ville ha. Vi beslöt oss för att äta rester idag och få kylen tömd. Passade på att laga lite mat så jag kunde komplettera totalt 6 matlådor. Nu behöver jag inte vara hungrig de kommande tre veckorna.


Började gå min promenad runt 18 men fick vända och gå hem. Hade på tok för varma kläder på mig. Bytte om och åkte ner till Borgholm för att få ihop några km iaf. Blev ungefär 7 totalt. Bilen visade på 27° och då har den stått i skuggan hela dagen. Inte undra på att det var varmt. Hemma var det dessutom helt vindstilla medan det pustade iaf något vid sundet. Men 7 km är iaf bättre än inga.


I morgon blir en dag med mycket bilåkande. Vi ska till mina föräldrar och ge min mor hennes present. Därifrån till Karlskrona och överlämna makens dotters present. För att avsluta med att åka till lägenheten. Lär alltså inte bli många steg. Dock behöver jag en runda till Borgholm först. Har ett par ärenden att utföra. Men för att hinna med det också behöver jag sova typ nu eller för en timme sedan. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar