Öland

Öland
Solnedgång

lördag 6 maj 2017

Bra dag

Kan dock inte säga att den började allt för bra. Sov på tok för länge men den blev det bara bättre.Var dock uppe och körde igång en maskin tvätt innan jag sov den sista omgången. Men var uppe tills det var dags att hänga ut den. Att det sen tog en liten stund till är en annan sak. Grannen och Chippen kom en runda och tog med mig på promenad. alltid väldigt trevligt. Fick alltså en del hundgos så där helt ansträngning.


Blev en tur till Borgholm för att hämta paket och några km promenad. Tämligen trevligt att gå runt vattnet och diverse gator som inte är belägna med en massa butiker. Men det blir några vändor längs vattnet. Det var betydligt varmare hemma än i Borgholm dock. För vid promenad med granne och Chippen fick jag knyta skjortan runt midjan men i Borgholm fick jag ha den på mig.


Hade jag kommit upp tidigare så hade det blivit en tur till Gullabo marknad. Nu blev det vila, tvätten torkad utomhus, gräsmattan klippt (maken) och min bil tvättad (också maken). Har avslutat dagen med att grilla korv hos grannen. Hon hade varit snäll och lämnat lite hundmat så jag kunde muta Chippen lite. Fast han blir annars bäst mutad med kel. Medan hon tog in sina hästar tog vi en liten tur med Chippen och hans för dagen extra sällskap Doris.


Nu återstår att borsta tänderna och krypa ner. En dag i morgon också. Hoppas hinna med att gräva ner några syrener då. Har ju jord hemma som förvisso var tänkt till mina fjärilsbuskar men till dem hinner jag köpa ny jord. Vill inte byta jorden innan jag har klippt ner dem. Och det vill jag inte göra förrän jag med säkerhet vet att det inte blir frost. Nästa helg? God natt var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar