Öland

Öland
Solnedgång

lördag 1 april 2017

Underbar dag

Vaknade i bra tid. Och en bra stund före maken. Efter ha vridit mig en stund tassade jag upp och körde igång första maskinen med tvätt. Fortsatte med att gå ut och fylla på med fågelmat. Var rätt tomt och de var nog hungriga. (De i sin tur har varit snälla och frösått en massa solrosor åt oss såg jag.) Sen gick jag in och la mig igen. Men maken hade vaknat.


Lyckades inte somna om så jag satte mig upp och läste på nätet. Blev sittande en bra stund innan jag kom upp. Då hade maken redan hunnit ut. Han och grannen hade också hunnit plocka ihop en massa grenar, tomkartonger och annat träspill och börjat elda upp det. Grannen passade även på att rensa ut en massa sly som hamnade på brasan. Lämnade lite vatten och nycklar sen for jag in till Borgholm för att få ihop lite steg. Har regnat i veckan så jag vill inte ta skogen än. Nästa helg om det är lika fint väder.


Gick inte allt för fort. Passade på att njuta av vädret och jobba lite via telefon. (Ska komma ihåg att stämpla in tiden på måndag bara.) Fick ihop ett antal km innan jag vände och tog mig till affären. Helt rent i kylen och lite behöver vi äta. Jag passade på att köpa några frallor på bageriet i Borgholm innan jag åkte till mataffären. När jag klev in frågade maken om jag var långt borta. Det var dags att grilla och han ville ha korv. Blev det och lite annat också så vi klara oss denna helgen. (I morgon får det bli stek så jag får några matlådor.)


Under tiden jag var borta blev andra maskinen tvätt klar. Plockade ihop det maken behövde för att kunna grilla korv till sig. Själv tog jag mig en fralla. Vilade en stund sedan tog jag på mig för att gå och lämna ett brev som hamnat i vår brevlåda men inte var till oss. Och var jag ändå påklädd och ute så var det lika bra att gå ett varv till. Blev visst typ 9km till. Enda nackdelen är att jag har inte fått något vettigt gjort alls idag. Men mental vila är kanske också nyttigt? Nu ska telefonen laddas, tänderna borstas och jag sova. I morgon behöver jag hinna med lite också. (vill dock gärna ta en promenad iaf.) God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar