Öland

Öland
Solnedgång

måndag 29 februari 2016

Ytterligare en kanon fin dag

Men fy vad kall den var i morse. Hade bara tunna leggings på mig. (De övriga är numera kasserade så jag hade inget alternativ.) Tyckte det var lite väl kylslaget men tänkte inte så mycket på det mer än att jag tyckte det var lustigt att jag inte klarade av att gå mig varm. Hmm -8° var det visst upptäckte jag när jag var halvvägs. Var lite kylslagen när jag väl var framme. Inte blev det bättre av att jag har varit trött hela dagen.


Har förberett nästan allt för morgondagen förutom att jag glömde hämta nycklar osv till tjänstebilen. Behöver åka senast 07 och helst en kvart tidigare. Ska besöka leverantör några timmar bort. Sen ska bilen lämnas till chefen när jag är tillbaka. Hoppas hinna tillbaka i rimlig tid. Men väskan står iaf redo att fångas i flykten. Hoppas bara jag slipper skrapa bilen i morgon. Har inte riktigt bra vantar till det.


Kom lite sent ifrån jobbet idag men hann hämta maken. Hem och äta lite sen var det till att hoppa in i bilen och åka till Växjö. Vi är nu ägare till ett barbord. Ska bara få hem det osv. Men nu äger vi iaf ett. Så en del av helgen blir till att möblera om lite samt hämta barstolar i förrådet. = lite mindre där. När vi ändå var i Växjö passade jag på att handla lite byxor. 3 par leggings varav ett par lite tjockare för kalla morgnar och en byxa. Nu skulle det vara roligt med lite fina toppar och tunikor. Men jag var inte det minsta upplagd för mer shopping så det får bli en annan dag.


Kläder för morgondagen är framlagda. Vatten finns i en mindre flaska så jag har något att dricka på vägen. Bara väckarklockan som ska ställas en tre kvart tidigare än normalt samt tänder som ska borstas. Nu hoppas jag på att det blir lika fint väder i morgon när jag ska köra. De har lovat snö på onsdag men jag vill hinna hem innan det börjar närma sig. (Ska tydligen bli regn på torsdag för att göra det riktigt bra.) Lika bra att fixa tänderna och sedan sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar